fredag 21 januari 2011

avslut och nystart i samma andetag.

Så ja älsklingsungen,
nu är lägenheten vår,
du verkade glad idag när vi skrev kontrakt,
gillar du den också?

Igår skrevs Liten och jag bort från vårt gamla hem,
trodde aldrig tårarna skulle sluta rinna,
jag tänkte ett tag att jag skulle gå helt sönder,
men fina vänner fångade mig i fallet,
så jag överlevde även den dagen,
märkligt hur mycket man egentligen orkar med,
gränsen flyttas nog efterhand vad livet ger en,
eller?

Nu ska vi bara överleva själva flytten också,
jag ska dock aldrig mer gå in i den lägenheten,
familj och vänner har tagit över ansvaret för det,
så det ska nog gå bra,
idag åkte jag med i bilen till området,
övade lite,
men det är inte värt det,
jag har haft hjärtklappning sedan dess,
galet att sorg och smärta kan sätta sig så i kroppen,
tur jag har ett sådant fantastiskt nätverk som hjälper mig,
de slutar aldrig att kämpa för mig,
hur många gånger jag än faller,
fantastiska ni!

Nu tar jag och Liten helg,
festligheter står på schemat,
kanske lägger upp en bild eller två så ska ni få se vad vi hittat på,
sköt om er.

Med kärlek
Linda och Liten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar