torsdag 23 december 2010

Myten om två

En stor del av min lycka över Liten var att vi var två,
två tokigt förälskade som ville ha ett barn tillsammans,
som ville dela ett liv ihop,
som ville skapa ett liv ihop,
som ville låta vår kärlek växa ännu mera,
så som vi sa.

Den kärleken fanns tydligen aldrig hos två,
utan bara hos en,
mig.

Dagen innan julafton och ångesten bankar mig hårt,
ångesten över att aldrig kunna ge Liten sin hela familj,
sin mamma och pappa i samma hus,
som ett par,
som en familj,
stort svart sorg.

Jag kommer inte heller få det,
det liv jag längtat efter så,
det var bara ett luftslott,
en fasad,
och jag känner mig så fullständigt korkad.

Jag vet att Liten inte är jag,
men det hjälper inte,
för jag har träffat ytterst få människor som tycker det är skönt med delade föräldrar,
att bo i en resväska,
hoppa mellan olika människor,
olika regler,
olika av allt,
jag tror faktiskt inte att jag har träffat någon!

Jag vet att det kommer lösa sig,
det kommer bli bra på något märkligt vis,
jag vet att det aldrig blir som man tänkt sig,
men min högsta önskan är för evigt grusad,
och det gör ohyggligt ont.

Men älskade Liten,
jag ska överleva det här också,
och jävlar vilket bra liv vi ska ha,
du och jag mot världen,
alltid!

4 kommentarer:

  1. ... Och nu gråter jag igen... Nej, livet blir sällan det man tänkt sig, men jävlar vad bra ni kommer att ha det! Du kommer att ge Liten det bästa h*n kan få, och det kommer att vara alldeles tillräckligt. Kärlek och styrka

    SvaraRadera
  2. Finaste du. Nu kan det bara bli bättre! Du fixar det för Liten kommer att få dig till att anstränga till att bli en fantastisk och stark mamma

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Snälla, inte mot världen, ni ska leva med världen, för den är för det mesta alldeles underbar!

    Julkram,
    Annette

    SvaraRadera
  4. Du kommer ge Liten ett alldeles fantastiskt liv! Även du kommer tids nog finna lyckan!!! Kram

    SvaraRadera