söndag 6 februari 2011

till Liten i vecka 31 (30+5)






















































Min bästa Liten,
tänk att just jag ska bli mamma till världens finaste människa,
för det är du,
tvivla aldrig på det.

Livet är tufft ibland,
men du är aldrig ensam,
och så länge du inte försöker ta några genvägar så löser sig allt till slut,
även om det ibland känns hopplöst,
jag håller alltid din hand även när vi inte är överens.

Du är modig,
det vet jag,
och det är en bra egenskap att ha,
du är kärleksfull och omtänksam,
håll kvar i det även när det stormar,
för då blir livet så mycket bättre,
våga älska,
innerligt och djupt,
det är det värt,
det var ju så jag fick dig!

Våga kämpa för sådant du tror på,
även om du möter motstånd,
för du kan,
och du vet vad som är bäst för dig,
jag tror på dig oavsett
även om jag kanske inte alltid håller med dig!

Våga säga ifrån om någon trampar på dig,
även om den någon är någon som står dig nära,
för det är aldrig okej,
dina känslor är dina känslor,
de kan ingen annan ta ifrån dig,
så håll fast vid de.

Våga ta ansvar,
släpp in människor i livet,
lite på de och på dig själv,
spring inte din väg när något eller någon skrämmer dig,
stanna kvar,
lyssna på ditt hjärta,
lita alltid på din magkänsla,
och njut allt du kan.

Gräset är aldrig grönare på andra sidan,
ibland är livet ganska tråkigt,
våga uppskatta även de dagarna,
våga vara ensam,
res ut i världen,
gå barfota ibland så du verkligen känner din omgivning,
njut min älskling,
njut.

Jag kommer göra dig tokig ibland,
och du mig,
jag kommer tjata om saker som du tycker är totalt onödiga,
jag kommer skälla på dig när du gör saker som skrämmer mig,
för det kommer du att göra,
och det är okej,
jag kommer tycka att du gör en del konstiga val,
men det betyder inte att de är fel,
jag kommer bli arg och ledsen ibland,
det kommer du också bli,
men det är inget farligt och det går alltid över,
våga visa det,
våga stå för det,
oavsett.

Våga vara liten och lipig,
våga vara stor och stark,
våga vara nyfiken och busig,
våga vara blyg och tillbakadragen,
våga vara arg och ilsk,
våga vara glad och lycklig,
våga göra fel,
våga göra rätt,
våga säga förlåt och stå för det du gjort,
våga vara rädd och skrämd,
våga vara orädd.
våga vara bäst,
våga vara sämst,
våga ifrågasätta och undra,
våga förstå och lyssna,
våga påbörja och avsluta,
våga vara allt det där som finns i dig,
våga leva fullt ut,
min älskade bästa Liten,
och glöm aldrig att jag älskar dig,
härifrån och till stjärnorna och tillbaka igen,
oändligt alltså!

av kärlek
din mamma

5 kommentarer:

  1. Och nu gråter jag. Igen. Älskade Linda, du kan verkligen sätta ord på all din kärlek och på de där känslorna jag knappt visste jag kunde känna. Jag hoppas du sparar allt det du skriver nu, så att Liten en dag, när Lite börjar bli stor, kan få läsa om hur älskad h*n var redan från början.

    Jag <3 dig.

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få se dig och Liten därinne. Ni ser fantastiska ut!
    Kan bara hålla med föregående skrivare: du kan verkligen uttrycka dig vackert. Det är ren poesi att läsa din rader. Jag njuter, gråter, ler, är med dig fast jag inte känner dig.
    Narturligtvis sparar du dina underbara texter till Liten... vilken gåva han/hon får, förutom en sån fin mamma!
    Kram/E

    SvaraRadera
  3. Du är så fin Linda! Vi ses snart!

    Kramar Lina

    SvaraRadera
  4. Så fint du skriver Linda! Du är fin! Ni är fina!! Kramkalas.

    SvaraRadera