fredag 25 februari 2011

Flytta hemifrån?

Fredag idag,
jag är ledig,
nya lägenheten ska städas ur efter renoveringen,
imorgon kommer mamma,
på söndag går det stora flyttlasset,
och jag är livrädd,
vettskrämd,
paralyserad i huvudet.

Enligt rykten flyttar Litens pappa och hans nya sambo tio mil bort på tisdag,
ångesten bankar mig hårt,
jag kommer verkligen vara ensamstående mamma,
Liten kommer vara mitt ansvar,
bara mitt,
jösses kors.

Jag vet att det kommer gå bra,
jag och Liten har det fint redan,
men jag är ändå rädd,
vansinnigt rädd faktiskt,
och det får vara så nu,
jag behöver inte vara så jävla duktig,
det har jag bestämt mig för,
så,
ett steg i taget,
vi börjar med att flytta hemifrån igen,
det känns konstigt att göra som snart tjugonioåring,
men det mesta är konstigt just nu...

Nä du Liten,
inget blir bättre av de här envisa tårarna just nu,
vi torkar de och fixar till vårt hem,
Hepp!

2 kommentarer:

  1. Det kommer bli bra älskade vän. Du och Liten kommer fixa det här, och du behöver inte mota bort rädslan och ångesten. Det är okej att den finns här - fullkomligt begripligt - för du kommer att fixa det ändå.

    Hade så gärna hjälpt dig med flytten, men vi flyttar ju själva på tisdag så det finns liksom ingen möjlighet :( Men lycka till - du är så jävla bäst! <3

    SvaraRadera
  2. Lycka till med flytten. Ska tänka på dig och Liten. Kram/E

    SvaraRadera