tisdag 22 februari 2011

jag är ledsen, min älskling.

Min bästa Liten,
jag har varit arg ett tag nu,
förbannad,
ilsk,
på din pappa,
det är jag nu också,
och kommer nog vara ganska länge,
jag är ledsen för att du ska behöva höra det,
jag är ledsen för att jag har sagt och skrivit hårda ord,
det gör mig vansinnigt ont att så fort din pappa kommer på tal så är det hårda ord,
inte bara från mig,
utan från alla andra,
men han är ingen ond människa,
inte alls,
det tycker ingen,
hur arga vi än må vara,
men arga måste vi få vara,
för han har gjort oss illa,
vansinnigt illa.

Jag vet att du älskar honom,
och det är okej,
det är din rättighet,
tvivla aldrig på det,
han är din pappa,
nu och alltid,
ingen vill få dig att känna något annat,
ingen vill hindra dig från honom,
aldrig någonsin,
och speciellt inte jag,
allt jag vill är att ni ska få ha en relation,
att du ska få ha din pappa,
för min kärlek till dig grundar sig i min kärlek till honom,
utan honom hade inte du varit du,
han har gett mig det vackraste någonsin,
DU!

Men jag vet inte hur mycket han kommer finnas hos dig,
jag vet inte om han vill finnas här alls längre,
jag vet inte det och det gör fruktansvärt ont i mig,
därför är jag ledsen ibland,
sådär otröstligt ledsen,
min fina älskling,
jag kan tyvärr inte göra något åt hans val,
och det förgör mitt mammahjärta.

Han har gjort val i sitt liv som jag har svårt att förstå,
val som påverkat dig och mig på ett hårt och elakt sätt,
val som fått hårda konsekvenser för oss,
val som på sitt sätt är förödande för oss,
val som bara är grundade i ren egoism,
därför är jag arg på honom,
därför är alla som älskar oss arga på honom,
bara därför,
det har ingenting med dig att göra,
du bär ingen skuld i det här,
kommer aldrig göra,
någonsin.

Jag älskar dig,
alltid,
och så länge jag lever ska jag göra vad jag kan för att ge dig en fin bild av livet,
för det är fint,
även under de mörkaste av stunder så är det fint,
och du gör mitt liv så mycket rikare bara genom att vara du,
kom ihåg det när livet svajar,
för ensam är du aldrig,
bästa Liten.

Din pappa älskar dig också,
det kommer han alltid att göra,
vart han än är,
hur mycket eller lite han än finns med dig,
det vet jag,
även om hans handlingar visar på något annat,
så kom ihåg det,
det har inget med dig att göra,
det handlar bara om honom,
alltid.

Jag är ledsen att det blev så här,
förtvivlat ledsen,
men älskling,
det kommer bli bra ändå,
det vet jag,
vi är redan på god väg,
du och jag,
de bästa av två,
alltid.

Det var skönt att få se dig igår,
se ditt hjärta banka,
se att du var hel,
vi skrattade gott åt din busighet,
att du vände rumpan till och höll handen framför ansiktet,
det värmde mitt mammahjärta,
att du är du,
så egen,
alltid.

vi ses snart,
med kärlek,
mamma.

1 kommentar:

  1. Oj oj vad fint sagt och skrivet....det värmer att läsa dessa rader...

    SvaraRadera