torsdag 25 mars 2010

torsdag är lika med städdag.

Första dagen som jag jobbat 75 %,
det går fint,
men jösses vad trött jag är efter en dag,
helt tokigt,
men jag låter det vara så nu,
jag får helt enkelt bara vila lite extra.

Lägenheten är nu nystädad,
mor min kommer nämligen imorgon,
vilket innebär akut städpanik,
samma visa varje gång,
hopplöst faktiskt,
men men,
tjejhelg står på schemat,
tummen upp för det,
yes.

Min man åker till Frankfurt imorgonbitti,
världens största musikmässa ska besökas,
kul för honom,
ångest för mig,
haha.

Ja alltså hade ni varit hemma hos oss så hade ni förstått min lilla ångestattack,
vi har ohyggligt många instrument och teknikprylar,
bara tanken på att få hem fler gör mig yr,
och fler kommer det att bli,
trust me.

Eller,
låt mig säga så här:
OM J kommer hem UTAN några saker så kommer jag blir uppriktigt förvånad,
jag har aldrig träffat en större teknik/musik-nörd som honom,
han är besatt min lilla skatt,
så den här mässan är ju en DRÖM för honom.
(det var visst därför han blängde pest-blickar på mig när jag var magsjuk. Tänk om han hade missat resan..?)

Han kom hem från Gambia med sex stora instrument lixom,
från Afrika,
han flög över hela världen med en hel j***a orkester i instrumentväg,
klart han kommer göra det från Frankfurt också,
så är det bara.

Jag går därför här hemma och njuter av utrymmet,
två dagar har jag på mig,
katterna likaså,
vi går här och andas i kvadrat,
haha.

Well,
time will tell.

Nä,
nu ska här mysas och sen sova,
klockan ringer tydligen ohyggligt tidigt imorgon,
örk.

med kärlek
Linda

1 kommentar:

  1. haha, kan han inte ha dem i förrådet? Eller i ett tält? Hade ju varit sjukt smidigt..;)

    Puss

    SvaraRadera