måndag 22 mars 2010

en vanlig måndag?

Klockan ringer tidigt,
sambon gnyr irriterat och vänder sig bort,
sträcker mig efter mobilen,
spana igenom lite nyheter,
stapplar upp,
en som jag tror vanlig dag lixom.

Dusch,
frukost,
klädval,
packa träningsväskan,
mata katterna,
kela med katterna,
smink på,
vax i håret,
pussa kärleken hej då,
springa nerför trappan,
kolla klockan,
satan jag är sen,
J ropar något fint från sovrummet,
svårt att höra då min enda tanke är:
SPRING Linda,
mot toaletten,
NU!

Ja och där har jag varit sen dess,
på taoeltten alltså,
kräkandes,
inte okej som Å hade sagt.

Herr maginfluensa har intagit mig,
tack,
verkligen tack.

Alltså få saker hatar jag men att kräkas är en av de,
det är det absolut värsta jag vet (iallafall idag...annars är jag nog inte riktigt så ytlig!?)
jag lixom kräker av att kräkas,
vidrigt.

Kommer ut från toaletten och möter Js nyvakna ansikte:
Hur gick det, älskling?
Eh, ja jo det gick fint snyftar jag lite lätt förtvivlad!
Varpå han säger JAG får absolut INTE bli sjuk nu och ser helt upprörd ut.
Behöver jag ens skriva att jag inte svarade på det?
Sen dess har jag kräkts och han har tittat på mig som om jag har pesten eller något annat farligt.
Kul, verkligen.

Nu är han dock förlåten för han kom hem med magsjukevänlig mat (även om det inte stannade så länge i mig!) och geléhjärtan och choklad och ett leende på läpparna.
Han är trots allt bäst min J.

Esther har legat på mig större delen av dagen,
grymtat irriterat när jag rusat mot toaletten,
blängt när jag kommit tillbaka,
för att sedan börja spinna när jag ligger still,
märkliga varelser det där.

Känner mig,
trots kräk och pestfyllda blickar,
oerhört tacksam idag,
speciellt tacksam att jag är född och uppvuxen i Sverige,
läser en bok som inte kan lämna någon oberörd,
Tusen Strålande Solar av Khaled Hosseini,
jösses amalia,
jag får återkomma,
med mer ord,
för just nu finns inga som kan beskriva mina tankar på ett vettigt sätt,
frågan är om det nånsin kommer gå?

Läs,
begrunda,
tänk om.

Det har jag gjort.

med kärlek
Linda
(som har de bästa av vänner, den finaste killen, de coolaste katterna och ett fantastiskt hem!)

1 kommentar:

  1. Definitivt inte ok. Big big no no! Jag behöver oxå skaffa mig någon som kommer med gelehjärtan, inte för att jag tycker det är så gott, utan mest för att det hade varit mysigt att ha någon som kommer med dem..haha!

    Jag ber ödmjukast om ursäkt för min uteblivna söndagsuppdatering, jag lovar att vara dubbelt så hemsk till helgen! (då är jag trots allt 25, och har något att fira/sörja)

    Puuusssss

    SvaraRadera