lördag 17 december 2011

december?

en vecka till julafton och regnet öser ner,
vad fan lixom.

Igår mötte jag en brevbärare på cykel iförd shorts,
i december,
god jul?

Kärleksungens första jul firas hos bästa mormor,
mysigt,
vi hoppas på en vit jul,
en sån´ som man hade när man var liten.

Lillstrumpan kryper,
han reser sig upp mot allt,
han har världens humör,
han är busig,
han är charmig,
han avskyr att sova- dag som natt,
han är inte så förtjust i mat utan ammar helst,
han gillar att bada,
han är nyfiken som få,
han vill just nu sova nära mig och pilla mig i håret när han ska somna,
han säger mamma,
han är kittlig och skrattar hjärtligt,
han tycker om att leka med slickepotten,
han gillar inte höga ljud,
han är den bästa livskamraten någonsin,
älsklingsungen.

Idag har vi myst hela dagen,
långpromenad vid havet,
bad i badkaret,
lek med leksakerna,
utforskat massa saker som man inte får,
en sådan där fin dag som jag kan leva länge på,
trots regnet.

Nu ska jag krypa ner bredvid lillstrumpan,
jag hoppas ni också har en fin lördag,
om en vecka smäller det ju,
tomtedagen...

med Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar