lördag 3 juli 2010

long time no see.

Solen värmer mig,
frukosten har just lagt sig till rätta i magen,
jag kastar en blick mot väggkalendern,
3 juli står det med stora svarta bokstäver,
det tar en stund för huvudet att fatta,
3 juli,
hur gick det till?

Våren har varit intensiv och tuff,
krävande och kämpande,
jobb och ångest,
stora beslut,
envishet,
tårar,
men nu sitter jag här på min balkong med ett lugn i kroppen,
en känsla av den djupaste ro,
det kommer bli bra det här.

En veckas semester ligger bakom mig,
sex veckor ligger framför mig,
fantastiskt.

Vi har hunnit med en tur till Stockholm,
vi firade midsommar där med alla våra fina pappa-släktingar,
mina ögon fällde djupa glädjetårar när min älskade farfar och hans syster träffades igen,
hon grät och sa att det var den finaste överraskningen i hela hennes liv,
en sådan genuin lycka lämnar inte mig oberörd,
aldrig nånsin.

Med många nya minnen i bagaget körde vi åter mot Ystad,
där införskaffade vi oss en ny bil,
en Volvo,
så nu är vi vuxna på riktigt,
and i like it.

Jag ska alldeles strax bege mig mot första riktiga hänget på stranden,
jag bjuder på lite bilder från midsommar och återkommer med mer text ikväll!

Med kärlek
Linda

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar