torsdag 14 april 2011

Ett skrik och min värld förändrades för alltid!













Nu är han här,
min älskade Liten,
världens vackraste kille,
min stora kärlek,
Agaton!

Overkligt,
fantastiskt,
omvälvande,
euforiskt,
sprakande,
enastående.

Jag ligger och tittar på dig timme efter timme,
vill knappt sova för jag är rädd att missa något,
håller dina små fingrar,
pussar dina fötter,
smeker din panna,
älskade du,
att kärlek kan vara så stark,
det trodde jag inte,
faktiskt.

Din pappa kom,
det gjorde vansinnigt ont,
i oss båda,
jag trodde ett tag att jag skulle gå sönder för alltid,
smärtan var så fysisk att det var läskigt,
din närvaro räddade mig,
på riktigt,
och det kommer den nog alltid göra,
det kände jag där och då.

han älskar dig,
fantastiskt mycket,
och han är din pappa,
alltid,
vad som än händer,
och hur ont det än gör i mig,
så är det så.

Du gör mig stark,
min skatt,
du kommer hjälpa oss alla igenom de tuffa stunder som väntar,
mitt älskade lilla mirakel,
välkommen till världen!

3 kommentarer:

  1. Yay för mirakel! Kramkalas

    SvaraRadera
  2. Grattis, jag har läst och berörts så av din sorg. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Så mycket grattis till lille Agaton på hans första födelsedag!! Och till dig. Jag är ju också en av dom som berört av din sorg och ditt öde; nu är jag glad för din skull! Ett barn har två föräldrar och du är en klok kvinna. Desperat sorg gör så fruktansvärt ont. Jag lider verkligen med dig. Och önskar LYCKA TILL!
    Många kramar!

    SvaraRadera